Specjalne wydanie magazynu „Ale Historia” w 70 rocznicę wyzwolenie obozu Auschwitz

W poniedziałek, 26 stycznia br. ukaże się specjalne wydanie magazynu „Ale Historia” poświęcone 70. rocznicy wyzwolenia obozu zagłady Auschwitz. A we wtorek, 27 stycznia br. razem z „Gazetą Wyborczą” będzie można kupić film dokumentalny na DVD pt. „Portrecista”, opowiadający historię Wilhelma Brassego, polskiego fotografa, który prowadził dokumentację obozu.

W specjalnym numerze tygodnika „Ale Historia” czytelnicy znajdą m.in. „Otwarcie bram piekła” – wstrząsający obraz obozu w dniu wyzwolenia, 27 stycznia 1945 roku;  „Zagłada oczami kata” – z zeznań procesowych Rudolfa Hössa, pierwszego komendanta Auschwitz; „Technologia zagłady” – rozmowa dr. Piotrem Setkiewiczem z Centrum Badań Muzeum Auschwitz-Birkenau; a także: „Ucieczki z Auschwitz” i „Ostatni etap” – o marszach śmierci, których na 10 dni przed wyzwoleniem nie przeżyło od 9 do 15 tys. więźniów.

Portrecista_DVD_modelArtykuły do specjalnego  wydania magazynu „Ale Historia” przygotowali: Mirosław Maciorowski, Beata Maciejewska, Józef Krzyk, Paweł Smoleński i Bartosz T. Wieliński. Numer będzie także dostępny w AppStore w wersji na iPada.

Film „Portrecista”, który będzie można kupić z „Wyborczą”, opowiada dramatyczną historię Wilhelma Brassego – fotografa, który prowadził dokumentację KL Auschwitz od jego powstania do ewakuacji. Brasse fotografował pracę więźniów, prywatne spotkania oficerów SS z ich rodzinami, doświadczenia medyczne, był autorem policyjnych portretów więźniów do kartotek.

Autorzy filmu „Portrecista”, wykorzystując najnowsze techniki animacji komputerowej, pokazali temat w niespotykany dotychczas, nowoczesny sposób.

Cena „Gazety Wyborczej” i płyty DVD z filmem to 12,99 zł.

Najnowsze wydanie magazynu „Ale Historia” wspiera kampania reklamowa prowadzona w stacjach telewizyjnych (TVP, TVN i stacje tematyczne), w radiostacjach Agory (TOK FM, Złote Przeboje), na portalach internetowych Agory (Wyborcza.pl, Gazeta.pl ), w dzienniku „Metro” oraz autopromocja w „Gazecie Wyborczej”.

Wydanie „Gazety Wyborczej” z filmem „Portrecista” na DVD będzie promowane: w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVN, Polsat oraz stacje tematyczne, AT Media), w dzienniku „Metro” oraz poprzez autopromocję.

Kreacje do obu kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadał dom mediowy Starlink.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*