Archeolog z Uniwersytetu w Cincinnati Ohio, Catherine Egan, stwierdziła, że artyści antyczni dekorujący słynny pałac Nestora w Pylos wymyślili, właściwy dla tego miejsca, sposób wywierania wrażenia na przychodzących na audiencje u władców.
Malowany fragment podłogi z sali tronowej, datowany na okres pomiędzy 1300 do 1200 przed Chrystusem, jest inny niż dekoracje podłóg pałacowych z tamtego okresu. Łączy on wzory dekoracji kamiennej oraz tkanin. Według Egan kombinacja tych dwóch – w naturze nie łączących się – materiałów miała na celu stworzenie aury ponadnaturalnej siły monarchy, który miałby moc przetwarzać swoje otoczenie.
Ponadto badania Egan w pałacu Nestora wskazały na dowody stosowania przez malarzy techniki siatki malarskiej do malowania podłóg. Siatka służy do powiększania przygotowywanych wzorów, dzięki niej można przenieść przygotowaną kompozycję na wielkie powierzchnie. Do tej pory widomo było, że siatkę malarską stosowano wobec powierzchni pionowych.
Więcej na stronie University of Cincinnati
jg