Tego dnia 1940 roku nastąpiło podniesienie w porcie Greenock polskiej bandery na niszczycielu ORP „Piorun”
ORP „Piorun” był przedstawicielem niszczycieli brytyjskiej klasy N, który został przekazany Polsce w zamian za utracony pod Narwikiem niszczyciel ORP „Grom”. „Piorun” został zbudowany w stoczni John Brown na początku wojny, do służby wszedł w 1940 roku i przed przekazaniem go Polsce pływał pod nazwą HMS „Nerissa”.
W niecałe pół roku później, w kwietniu 1941 roku ORP „Piorun” i HMS „Legion” uratowały w drodze powrotnej z Kanady na Islandię 290 członków załogi krążownika pomocniczego HMS „Rajputana” (przed wojną SS „Rajputana”), których przewiozły do Reykjaviku.
W następnym miesiącu „Piorun” brał udział w poszukiwaniach pancernika „Bismarck”. W nocy z 26 na 27 maja „Bismarck” została odnaleziony i „Piorun” nawiązał i przez około godzinę utrzymał z nim kontakt bojowy. W trzy lata później ORP „Piorun” brał udział w akcji przeciwko bliźniakowi „Bismarcka”, „Tirpitzowi”.
Okręt brał udział w eskorcie ponad 80 konwojów, m.in. w październiku 1941 wraz z ORP „Garland” jako pierwsze polskie okręty przeszły z konwojem do Halifaxu w Kanadzie. Ponadto, okręt uczestniczył w ewakuacji złota z Wielkiej Brytanii do Kanady.
W 1944 roku „Piorun” brał udział w inwazji na Normandię oraz w bitwach morskich pod Ouessant i koło wyspy Jersey. Po wojnie brał udział w operacji Deadlight, której celem było zniszczenie poniemieckich U-Bootów. ORP „Piorun” przepłynął pod biało – czerwoną banderą ponad 200 tysięcy mil morskich.
28 września 1946 roku zwrócony Wielkiej Brytanii i przemianowany na HMS „Noble”. Całkowicie wycofany ze służby i zezłomowany w 1955 roku.