Kolejna grafika Dawida Celka, autora muralu upamiętniającego Dawida Bowie’ego, do zobaczenia podczas Nocy Muzeów w Warszawie.
14 maja 2016 r., w Noc Muzeów, rusza druga edycja akcji Co na to Marszałek? organizowanej przez Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Tym razem akcja jest objęta patronatem medialnym przez portal historyczny Historykon.pl. Rozpoczynamy wielkoformatową projekcją nowej grafiki autorstwa Dawida Celka wyświetlaną na budynku Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zapraszamy na dziedziniec MKiDN 14 maja od godziny 19.00 – na zwiedzających, którzy wezmą udział w akcji, czekają atrakcyjne nagrody.
Druga edycja akcji podczas Nocy Muzeów
14 maja, w Noc Muzeów, zapraszamy do naszego stoiska na dziedzińcu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przy ul. Krakowskie Przedmieście 15/17. O 20.00 oficjalnie rozpoczniemy akcję Co na to Marszałek?, wyświetlając na budynku Ministerstwa wielkoformatowy multimedialny portret Marszałka. Akcję co roku promuje nowoczesna interpretacja wizerunku Marszałka – mozaikowy portret podkreślający wielowymiarowość i złożoność postaci. W tym roku do współpracy zaprosiliśmy Dawida Celka – młodego artystę, autora odsłoniętego pod koniec kwietnia muralu upamiętniającego wizytę Dawida Bowie’ego w Warszawie.
Weź udział!
Aby wziąć udział w akcji, trzeba zrobić zdjęcie pokazujące współczesną Polskę i Polaków i opublikować je na Instagramie z hasztagiem #conatomarszałek2. Na wszystkich uczestników czekają nagrody – akcyjne wpinki z grafiką promująca drugą edycję Co na to Marszałek? Ponadto do pierwszych 50 osób, które podczas Nocy Muzeów wezmą udział w akcji, trafią ekotorby z kolorowym portretem Marszałka, autorstwa Dawida Celka.
Pierwsza edycja akcji Co na to Marszałek? pokazała, że legenda otaczająca postać Józefa Piłsudskiego jest wciąż żywa, a Polska to piękny, rozwijający się kraj i – mimo burzliwej historii – kraj wolny, taki, jakim pozostawił go Marszałek. Jaki obraz Polski powstanie w trakcie II edycji akcji? To zależy od Was! Śledźcie Muzeum na Instagramie @muzeumpilsudski, aby przekonać się, jakie jeszcze atrakcje przygotowaliśmy w tym roku! Akcja rusza 14 maja i potrwa do 14 sierpnia!
O akcji
Akcja społeczna Co na to Marszałek? ma na celu podkreślenie kontynuacji dziedzictwa Marszałka poprzez zachęcenie Polaków do refleksji na tym, jak zmienił się nasz kraj od jego czasów. Zapraszamy do wspólnego tworzenia obrazu współczesnej Polski, aby pokazać, z czego dziś możemy być dumni. Ciekawe, co powiedziałby sam Marszałek, patrząc na nadesłane zdjęcia.
W akcji Co na to Marszałek? łączymy różnorodne działania, dlatego jej inauguracja i finał rozgrywają się w przestrzeni miejskiej, a sama akcja przebiega za pośrednictwem aplikacji Instagram. Co na to Marszałek? to wyjątkowe połączenie historii, sztuki i popkultury.
Pierwsza edycja
Pierwszą edycję akcji Co na to Marszałek? zainaugurowaliśmy w maju 2015 r. muralem w centrum Warszawy przedstawiającym czterometrowy wizerunek Józefa Piłsudskiego. Do pierwszej edycji zgłoszono ponad 600 fotografii. Ogromny oddźwięk społeczny oraz wysoki poziom artystyczny zdjęć zainspirowały nas do stworzenia z nich wystawy, której towarzyszył wielki finał z nagrodami. Wystawa stanęła w prestiżowej lokalizacji, na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. W ciągu miesiąca zobaczyły ją dziesiątki tysięcy warszawiaków oraz turystów z Polski i ze świata.
Kontakt
Koordynator: Martyna Sypniewska
Muzeum Józefa Piłsudskiego
ul. Dominikańska 25, 02-738 Warszawa
tel.: (+48) 22 842 04 25, wew. 10