L'Oréal logo

30 lipca 1909 roku powstał L’Oréal

Tego dnia 1909 roku założono L’Oréal, największą firmę kosmetyczną na świecie

L’Oréal to francuska firma kosmetyczna. Założył ją w 1909 roku Eugène Schueller, francuski chemik i jeden z pionierów nowoczesnej reklamy. Dziś jest potężną, międzynarodową grupą branży kosmetycznej.

Początki

Wszystko zaczęło się od farby do włosów. W 1904 roku młody chemik, Eugène Schueller, złożył wniosek patentowy na nieszkodliwą, trwałą farbę do włosów. Po badaniach, jakie przeprowadzał jako asystent na Sorbonie, założył własną firmę. Oficjalnie zarejestrował firmę L’Oréal 31 grudnia 1907 roku w Paryżu. Nazwa pochodzi od słowa aureale, modnej wówczas fryzury. Nocą tworzył produkty, które w ciągu dnia próbował sprzedać. Niestety, bez powodzenia.

Postanowił w niego zainwestować André Spéry, który wyłożył pieniądze. 30 lipca 1909 roku przy ulicy du Louvre w pierwszej dzielnicy Paryża powstała Société française de teintures inoffensives pour cheveux – francuska firma, produkująca nieszkodliwe farby do włosów.

Pierwszym przedstawicielem został były fryzjer z carskiego dworu rosyjskiego.

Dalszy rozwój L’Oréal

Jeszcze w tym samym roku opublikowano pierwszy numer publikacji dla fryzjerów, La Coiffure de Paris. Przez następne lata powstawały kolejne magazyny branżowe, wydawane przez L’Oréal.

W latach 30. wprowadził rewolucyjny produkt – szampon do włosów. Zamiast szarego mydła, które pozostawiało włosy szorstkie i matowe, pojawił się innowacyjny produkt i szybko zyskał na popularności. Dawał włosa miękkość i gładkość.

W 1935 roku wyprodukował pierwszy krem do opalania. Wprowadził go na rynek dokładnie wtedy, kiedy wprowadzono płatne wakacje we Francji.

Trzy lata później wprowadził dla swoich pracowników wynagrodzenie proporcjonalne do dochodów firmy.

Dopiero 5 kwietnia 1939 roku spółka Société française de teintures inoffensives pour cheveux została oficjalnie zarejestrowana pod nazwą L’Oréal. Jednak sama firma funkcjonowała od 1909 roku i tę datę przyjmuje się za początek L’Oréal.

Firma od tej pory rozwijała się tylko coraz szybciej. Poszerzała liczbę proponowanych produktów. Prowadziła badania nie tylko laboratoryjne w kwestii nowych produktów, lecz także i rynku, prowadząc szerokie kampanie reklamowe. Produkty L’Oréal zaczęły się pojawiać w sklepach i salonach fryzjerskich.

Po śmierci Eugène Schuellera, firmę przejęła jego córka. Jest uważana za jedną najbogatszych osób we Francji.

TUTAJ zobaczysz w języku angielskim historię słynnego hasła reklamowego, Ponieważ jesteś tego warta.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*