Portal Historykon.pl objął patronatem inicjatywę „Eure Vaeter, eure Muetter”

„Eure Vaeter, eure Muetter” to inicjatywa, która zrodziła się jako reakcja na serial „Unsere Muetter, unsere Vaeter” wyprodukowany przez niemiecką telewizję publiczną ZDF, zakupiony i pokazany w Polsce przez Telewizję Polską.

Inicjatywa skierowana jest do Polaków oraz do społeczności międzynarodowej. Polega ona na działaniach artystycznych (komiksy, rysunki, zdjęcia, filmy, obrazy, wywiady) podejmowanych w celu  przeciwdziałania pogłębiającym się w świecie trendom do umniejszania roli polskich ofiar i heroizmu naszych przodków, a także szerzenie wiedzy historycznej na temat tragedii II wojny światowej w związku ze szkodami dla wizerunku Polski i Polaków, wywołanymi przez niemiecki serial.

Zabrakło bowiem adekwatnej i skutecznej reakcji oficjalnych polskich czynników w tej sprawie. Akcja „Eure Vaeter, eure Muetter” ma być jednym z elementów społecznej presji na odpowiednie wypełnianie i realizowanie celów przez organy naszego państwa.

Stworzona zostanie strona internetowa z galerią wypowiedzi artystycznych twórców biorących udział w akcji. Każda z prac będzie opisana i opublikowana w serwisie Pinterest. Strona będzie także powiązana z Facebookiem i Twitterem.

Wysoki patronat nad akcją przyjęły Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Muzeum Armii Krajowej w Krakowie. Wsparcie zadeklarowały liczne portale internetowe, Tygodnik „Do Rzeczy”, Miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, media środowiskowe, a także eurodeputowany prof. Ryszard Legutko. Organizatorzy będą starali się o patronaty polskich deputowanych w Parlamencie Europejskim, tak aby wystawa poakcyjna mogła znaleźć miejsce w Parlamencie Europejskim i być zaprezentowana w celu uzyskania należytego efektu wizerunkowego.

I etap akcji, który rozpoczął się 15 lipca (rocznica bitwy pod Grunwaldem) będzie trwał do końca września 2013 roku.

Inicjatorami akcji są Jakub Szymczuk – nagradzany fotoreporter Tygodnika „Gość Niedzielny” oraz Miłosz Andrzej Lodowski – nagradzany designer, architekt, członek redakcji internetowej Tygodnika „Do Rzeczy”. Dodatkowo w gronie artystów zaproszonych do udziału w akcji są dyrektorzy kreatywni polskich agencji reklamowych, artyści, malarze, twórcy komiksów, fotograficy, aktorzy i reżyserzy oraz projektanci z terenu całego kraju.

Wydarzenia można śledzić na Facebooku: www.facebook.com/eurevaetereuremuetter

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*